Regulamin
Programu Edukacyjnego „Młodzieżowa Akademia Praw Obywatelskich Uniwersytetu Jagiellońskiego”
(VII edycja, rok akademicki 2023/2024)
§ 1.
Celem Programu Edukacyjnego „Młodzieżowa Akademia Praw Obywatelskich Uniwersytetu Jagiellońskiego” (dalej: Akademia) realizowanego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego jest rozwijanie zainteresowań uczniów szkół ponadpodstawowych problematyką ochrony praw człowieka poprzez udział w organizowanych przez Katedrę Prawa Konstytucyjnego UJ oraz Centrum Interdyscyplinarnych Studiów Konstytucyjnych UJ wykładach i warsztatach.
§ 2.
1. Organizatorem zajęć w ramach Akademii jest Katedra Prawa Konstytucyjnego UJ (https://konstytucyjne.wpia.uj.edu.pl/) oraz Centrum Interdyscyplinarnych Studiów Konstytucyjnych UJ (https://cisk.wpia.uj.edu.pl).
2. Partnerem społecznym Akademii jest Stowarzyszenie Demokracja w Praktyce (http://demokracjawpraktyce.pl/).
3. Akademia jest finansowana ze środków Wydziału Prawa i Administracji UJ przyznanych w ramach programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”.
§ 3.
1. Do udziału w Akademii zgłosić się może każdy uczeń szkoły ponadpodstawowej interesujący się problematyką ochrony praw człowieka.
2. Aby zgłosić chęć udziału w Akademii należy do dnia 15.02.2024 r.:
- wypełnić formularz zgłoszeniowy, który jest dostępny na stronie internetowej Akademii, pod linkiem: https://forms.office.com/e/pnkhCvyZeu,
- przygotować esej o objętości maksymalnie 1 strony A4 stanowiący odpowiedź na pytanie: „Po co społeczeństwu i państwu potrzebna jest konstytucja?” i przesłać go na adres email mapo@uj.edu.pl.
3. W przypadku uczestnika, który nie ukończył 18 lat do wiadomości email zawierającej esej należy dołączyć również skan podpisanej zgody rodzica / opiekuna prawnego, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Oryginał zgody prosimy dostarczyć na pierwsze zajęcia.
3. Osoby zakwalifikowane do udziału w VII edycji Akademii zostaną o tym zawiadomione pocztą elektroniczną do dnia 25.02.2024 r.
§ 4.
1. Zajęcia w ramach Akademii będą się odbywać stacjonarnie w budynkach Wydziału Prawa i Administracji UJ, w okresie od 29.02.2024 do 23.05.2024 i będą miały formę:
- 12 wykładów czwartkowych w godz. 18:30-20:00,
- 2 warsztatów sobotnich w godz. 10:00-12:30.
2. Szczegółowy harmonogram zajęć Akademii dostępny jest na stronie internetowej: https://cisk.wpia.uj.edu.pl/mapo.
3. O wszelkich zmianach harmonogramu zajęć, jeśli takie nastąpią, uczestnicy Akademii zostaną wcześniej powiadomieni, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§ 5.
- Dyplom ukończenia Akademii uzyskają osoby, które uczestniczyły w co najmniej 10 wykładach czwartkowych i co najmniej 1 warsztacie sobotnim
- Dyplom ukończenia Akademii z wyróżnieniem otrzymają osoby, które uczestniczyły we wszystkich wykładach i warsztatach.
§ 6.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych uczestników Akademii stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
§ 7.
Niniejszy regulamin może ulec zmianie przed zakończeniem zajęć, o czym uczestnicy Akademii zostaną wcześniej powiadomieni.
Załączniki:
- Wzór zgodny rodzica / opiekuna prawnego
- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych